Kodėl prarandami duomenys kompiuteryje?
Atsakymas labai paprastas - todėl, kad jie nesaugomi. Arba saugomi netinkamai. Norint išsaugoti kompiuteryje esančius duomenis, svarbu tam skirti dėmesio ir užtikrinti/sukurti atsarginės duomenų kopijos įrašymą. Tai turėtų būti aktualu tiems, kas naudoja specifines programas savo darbui ir ne savas kompiuteris tokiems asmenims yra kone bevertis. Dėl šios priežasties įrenginio gedimas spec. programų naudotojams yra itin skausmingas. Atsarginė duomenų kopija garantuos, kad net įsirašius netinkamą programą ar kompiuteriui netikėtai programiškai sugedus, galėsi atstatyti jį į vakarykštę ar senesnę versiją! Be to, keičiant kompiuterį nauju galima naudoti šį backup (atsarginės duomenų kopijos failą) ir naujas kompiuteris net ir programiškai bus su viskuo, kas buvo senajame.
Tuo tarpu kompiuteryje esančią informaciją (failus) paprasčiausia yra saugoti Google diske, apie tai gali paskaityti čia.
Viena didžiausių kompiuterio baimių
Niekas nenori prarasti duomenų. Automatinis duomenų kopijavimas mažina šią riziką.
Automatiniam duomenų kopijavimui yra begalės programų. Nuo DropBox, OneDrive iki Google Drive.
P.s. sistemos veikia taip, kaip jos yra suprogramuotos ir dažniausiai paveda žmogiškos klaidos. Puikiausia prevencija gedimui yra imitavimas ir kontrolė. Taigi, pasidaręs automatinį kopijavimą, įsivaizduok duomenų praradimą ir pamėgink bent kartą juos pasiimti iš kopijos. Girdėjau istorijų, kai įjungtas kopijavimas pasirodo buvęs sukonfigūruotas netinkamai ir duomenų nėra arba kopijuoti ne tie aplankalai, kurie turėjo būti.
Kaip sukurti kompiuterio duomenų atsarginę kopiją?
Windows kompiuteryje spustelėję start meniu, pasirink “Control panel” ir parašyk “Recovery”. Pasirinkus, kuriame diske nori saugoti atsarginę duomenų kopiją, nustatymas bus sukurtas. Taip pat parenkama, kokį kiekį disko talpos galima naudoti atsarginei duomenų kopijai. Rekomenduoju nenaudoti daugiau nei 20-30% tam, kad nesijaustų diskomfortas kompiuterio naudojimui ir nerodytų lentelių su informacija dėl mažai likusios vietos.
Mac kompiuteryje backup atsarginė duomenų kopija pavadinta labai gražiai - tiesiog laiko mašina “Time Machine”. Nustatymuose spustelėk “Time Machine” ir pažymėk automatinį backup atlikimą bei parink diską, kuriame bus atliekamas kopijavimas.
Reikia atkreipti dėmesį, kad norint turėti maksimaliai saugią atsaginę duomenų kopiją, ji neturėtų būti laikoma tame pačiame kompiuterio diske (net jei diskas ir padalintas). Jei backup laikomas kompiuterio tame pačiame diske, kyla rizika, jog sugedus šiam diskui fiziškai - bus prarasta ir atsarginė duomenų kopija. Beje, Mac kompiuteriai kurti backup kompiuterio diske net neleidžia, tai galima daryti tik išoriniame diske.
Apibendrinimas
Toli gražu ne visiems vartotojams reikalinga atsarginė duomenų kopija. Ją rekomenduoju kiekvienam, dirbančiam su spec. programomis ir žinančiam, kad kitas pakaitinis tuščias kompiuteris nuo darbo atitrauks visai dienai. Jei taip nėra, didžiausias turtas yra duomenys, kuriuos reikia laikyti keliose vietose - ne tik savo kompiuterio diske, o ir debesyje.
Įmonėje naudojame programas naršyklėje. Dėl šios priežasties privalome itin saugoti prisijungimų informaciją. Tuo tarpu sugedus kompiuteriui, naujame pradėti dirbti galiu kone iškart - tik prisijungęs prie savo Chrome naršyklės, nes spec. programų nenaudoju. Kelios programos, kurias diegiu įsirašęs į naują kompiuterį yra Google Chat (Chrome papildinys), Notion App, Spotify, Lightshot, Viber, Zoom - ir tai yra kone visos įdiegtos programos dabartiniame kompiuteryje. Taigi, asmeniškai atsarginės duomenų kopijos nenaudoju.
Tautvydas
Vadovauja kompiuterių nuomos įmonei nuo 2015 m. Rašo apie nešiojamus kompiuterius, programas verslui ir knygų apžvalgas.