Visi nori parduoti iškart | be CRM
Kaip ir dauguma, tikiuosi rasti būdą lengviau parduoti nuomos paslaugą klientams. Kritiškai galvoju apie Google Ads reklamą, kuri turbūt veikia nepakankamai gerai. Kitą kartą sudvejoju dėl siūlomų pridėtinių verčių, kurios nepaskatina kliento užsakyti paslaugos čia ir dabar.
Po filosofinių pamąstymų, prisimenu, kad aš kaip ir daugelis - ieško kelio trumpinimo būdų ir pamiršta kryptingą nuoseklų darbą. Būtent toks darbas ilgoje perspektyvoje duoda užtikrintą grąžą.
Kodėl tai svarbu?
Mano mėgiamiausia statistika kalbant apie pardavimus:
- 48% of sales people never follow up with a prospect
- 25% of sales people make a second contact and stop
- 12% of sales people only make three contacts and stop
- Only 10% of sales people make more than three contacts
- 2% of sales are made on the first contact
- 3% of sales are made on the second contact
- 5% of sales are made on the third contact
- 10% of sales are made on the fourth contact
- 80% of sales are made on the fifth to twelfth contact
Jau turbūt supratai, ką noriu pasakyti. Tik nuoseklus darbas garantuoja užsakymus. Statistiškai 17 kontaktas su klientu atneša pardavimą.
P.s. prisimenu, kad pirmą kompiuterį išnuomojome tik po 6 mėnesių.
CRM klientų valdymo programa | Kaip efektyviai kontaktuoti klientus?
Štai čia vienvaldis atsakymas į daugelį klausimų - CRM klientų valdymo sistema. Aišku, galima įrodinėti ir teigti, kad CRM verslui nereikia. Juk galima visą informaciją pildyti tiesiog excel. Esu ir pats taip daręs. Suvedant laukus: klientas, telefonas, email, pastaba 1, pastaba 2, pastaba 3. Ir taip su laiku užsiveda beprotiškai daug pastabų. Atsiranda daug spalvų, kam reikia kada paskambinti. Finale tai didžiulė painiava. Ką jau kalbėti apie tokį vadybininką išėjusį atostogų, kai kolega turi perimti kontaktus.
CRM negelbėja pasaulio. CRM programa reikia dirbti, supildyti kliento informaciją, naudoti priminimus. Visgi tai sistema, kurioje keliais spustelėjimais direktorius gali matyti, kaip atrodo šis mėnesis, kiek yra tikėtinų pardavimų, kiek prarasta galimybių. Lengva analizuoti duomenis, nes nereikia jų tvarkyti Excel’yje.
Kaip pradėti naudoti CRM?
CRM programa tinka bet kokio dydžio verslui. Net jei dirbi vienas, CRM būtinas, jei nori parduoti efektyviai.
Esamus klientus susivedu kaip klientus supildant daugiau kontaktinės informacijos. CRM → Pardavimai → Klientai
Užpildau svarbiausią rekvizitų informaciją.
CRM sistemoje suvedu galimybes su potencialiais klientais, lyg minėtame excel faile. Dažniausiai juos žymiu pirmoje kanban lentos dalyje “Naujas”. Jei užklausa yra konkreti, iškart kuriu stadijoje “Pasiūlymas” arba tiesiog perkeliu į ją kortelę. CRM lentelę rasi: Pardavimai → Mano piltuvėlis.
Pildant užklausos kortelę be kliento informacijos visuomet pildau potencialiai numatomas pajamas. Taip lengviau prižiūrėti svarbiausius projektus. Taip pat užklausos kanalas, kaip mus rado, ar mes radome klientą. Ir privalomai - kiekviena sukurta kortelė privalo turėti užduotį su pabaigos data. Kitu atveju, tai tik informacijos, o ne darbų planas.
Kai pardavimas atliktas - kortelę pažymiu kaip laimėtą. Ji persistumia stulpeliu tolyn ir visada matau istoriją. Jei pardavimas prarastas, pažymiu priežastį ir kortelė užsidaro. Bet kada lengvai galiu peržiūrėti prarastus užsakymus, jų priežastis, laimėtas galimybes ir kaip atėjo užsakymai.
CRM klientų valdymo programa veikia naršyklės lange. Yra iPhone, Android programėlės, tad kiekvienas vadybininkas nuo darbo pabėgti pasiteisinimo neberas.
Pardavimai pajudėjo?
Jie dar stovi. Tam, kad vyktų pardavimai reikia dirbti. Turint programą lieka tik nuoseklus darbas - paskambinti potencialiems klientams ir būtinai prižiūrėti esamas korteles. Kai ateina data, primygtinai atlikti tai, kas suplanuota.
Su CRM sistema pardavimus vadybininkui vykdyti, vadovui stebėti ir kontroliuoti žymiai lengviau. Be to, šio sprendimo kaina - kavos puodelis, kurį darbe geri kasdieną. Neterminuota CRM prenumerata 30 Eur/mėn.
Apibendrinimas
CRM klientų valdymo sistema - amžiaus programa kompiuteriuose, kurią žino kiekvienas pardavėjas. Iki šiol nieko geriau nėra atrasta. CRM gali tarpusavyje šiek tiek skirtis, tačiau esmė vienoda: darbų lenta su kortelėmis ir užduotimis. Iš programinės pusės tai viskas, ko reikia sėkmingiems pardavimams vykdyti.
Tautvydas
Vadovauja kompiuterių nuomos įmonei nuo 2015 m. Rašo apie nešiojamus kompiuterius, programas verslui ir knygų apžvalgas.